AlexisChean颜莞倩
alexischean.blogspot.com

艺人也是人

Category: By AlexisChean颜莞倩
试问 艺人不是人吗?
都会讲是,很明显是啦。
跟世上任何一个人类皆无别,一样是有血有泪有感情之动物,一样要结婚生子传宗接代。

艺人虽说是公众人物,但仍有自己的私生活、自由权。
恋不恋爱、结不结婚、公开与否,完全在于当事人的决定。
不公开,你穷追不舍;公开了,仍穷追不舍,却加了要生要死、骗子大话精之说。
咳~ 你说他累不累啊?

喜欢一个人,不是霸占。
喜欢一个人,不是只要他幸福快乐就足够了吗?

真爱难求。
既然他找到了彼此相爱、又愿为他付出牺牲的人,我们是不是应该送上最真诚的祝福,而不是再落井下石呢?
如果要你为了心爱的人默默躲在背后整整24年,或更久甚至一辈子,你可有那么大的勇气去抵挡一切压力、难堪吗?








我衷心祝福你们 白头偕老....


 

66 comments so far.

  1. Anonymous September 1, 2009 at 3:14 AM
    get到你在讲什么~~~
    你的blog还蛮像新闻报告~~~
    知道有些人还蛮气这件事的~~~
    可是回头想想~~~
    我们也应该给一些空间给艺人嘛~~~
    同意你的说法~~
  2. Deborah's World September 1, 2009 at 3:42 AM
    yoyo...support all the way...
  3. Anonymous September 1, 2009 at 3:55 AM
    好久没有听人说这句话了- 喜欢一个人,只要他幸福快乐就足够。差一点就忘记了,谢谢你的提醒。 很高兴颜帅是这样明白事理的。举脚赞成你的意见。。。
  4. eLaiNE September 1, 2009 at 4:08 AM
    我也有同感!
    就是有一些奇怪的人以为自己可以霸占自己喜欢的艺人
    艺人做什么都还要看他接不接受
    可怜的一对...
  5. Babe~ Eunice September 1, 2009 at 4:13 AM
    those r true words dude
  6. sнι ωει September 1, 2009 at 4:39 AM
    支持你的说法 =]
    加油~!
  7. sнι ωει September 1, 2009 at 4:39 AM
    支持你的说法 =]
    加油~!
  8. Anonymous September 1, 2009 at 4:47 AM
    wah finnaly u r back...n so emo...but wat u say is correct...
  9. Miki September 1, 2009 at 4:52 AM
    agree wit u~!!搞不懂那些歌迷!!
    人家要告诉你们,你们又讲人家做么结婚?
    人家不告诉你们,你们又讲人家做么酱神秘?
    唉~都是他们自己爱说什么就说什么...
    人家结不结婚都不关他们的事啦,对吧?
    *我也祝福他们!!
  10. teagirl^^ September 1, 2009 at 4:54 AM
    记者就是这样的咯
    不然他们那里会有新闻
    当然是会乱beng 的咯
    可是
    这样做还真是不因该阿
  11. shiwen September 1, 2009 at 5:49 AM
    话说如此,但他这样也实在太不应该了。。。
  12. Anonymous September 1, 2009 at 7:09 AM
    最紧要正字:

    对:传宗接代
    错:传种接代
  13. eeven September 1, 2009 at 8:10 AM
    不得不佩服她,伟大的女人。只能说,还给他们该有的自由吧……
  14. Anonymous September 1, 2009 at 9:52 AM
    truly agreed!! =D

    Amen to u!!

    fr: JY
  15. AlexisChean颜莞倩 September 1, 2009 at 10:34 AM
    有什么不应该的?
    难道他要恋爱、结婚都需要得到我们这些无关人士的同意吗?
    艺人只是一份工作,和其他的职业都没啥两样。为什么非得剥夺他们的自由不可?
  16. 霖 苇布丁 September 1, 2009 at 5:53 PM
    不管你決定怎樣?
    我還是一樣會繼續支持你喲~
  17. Miki September 1, 2009 at 6:52 PM
    对啊!什么不应该??
    艺人也是人叻,他们也是应该有家庭,有结婚的权力的吧?
    难道做了艺人就不结婚?那去做和尚不就好了..
  18. nicolesze September 1, 2009 at 7:04 PM
    i agree wit u 颜帅。。往两方面想吧,艺人可以只是他的工作而已。可是身为艺人,你不是已经料到你们会变成公众会想去pat的吗?可是人就是这样的啦,pat一段时间了,他们也会闷的啦。。人总是爱贪新鲜的拉。。today u can be the top of the world, tomorrow, u'll be nobody already..

    我不赞成那些paparazi一直跟踪他,换作是你,你也会需要一些私人的空间的啊,不是吗?放过那些艺人吧。。给他们一些自由的空间,好吗?get a life people, 你们不也是有你们的生活吗?哈哈哈哈。。
    还有我觉得,as一个艺人你有选择去贪恋爱,跟任何一个人结婚,那也是你的选择,身为歌迷,我们不是应该送上我们的祝福吗?难道你希望你的偶像一辈子都不嫁人不娶人吗?你们不希望他们幸福吗?哈哈哈哈。。
  19. Anonymous September 1, 2009 at 7:22 PM
    别那么气了啊...记者就是这样的...他们都不明白...
  20. wei September 1, 2009 at 8:17 PM
    对对对...颜帅我同意你的说法...
  21. WFjoey September 2, 2009 at 12:41 AM
    有同感。。

    艺人,同样是人。可是,他们的恋情似乎比起我们更受人瞩目。

    试想想,如果华仔是个普通人,你们会不会去批评他啊?

    24年,很长的一段时间,他们两个都没有分开,就证明了他们是真心的。为什么你们要对真心的恋人恶意批评呢?

    颜帅,支持你的说法!
    PS:你的POST蛮像新闻报告的说==
  22. siew11th September 2, 2009 at 3:16 AM
    hahaha, buddhism says all living beings from a small ant to a human being have equal chance in this world. supposingly if evry being take their own share and not "greedy and jealous" then the world is enough for all of us. human are the smartest of all beings yet the stupidiest being. you know why we have all those war, skandal, and many "shi shi fei fei". it's all due to human evil feelings or known as the 3 poisons ( greed, hatred and ignorance) Ok row back to the topic. yup evryone and evry being should have their own freedom and privacy. but why so many unhappy things happen. the answer is bcoz of the norm of the society or known as "the so called perspective of the society" bcos of this they tend to create a kind of "instrument" or syarat to measure event. ohh your are anartistr, u belong to all cannot paktor. what the nonsense....
    yet human being havent think of what they have done. when we ccut down the forest, have we ask the permission from mother earth or the tree, "can i cut u down, can i burn you? when we start up zoo, put all the animals in the cages, have we ever care of the animals privacy? the same apply to "lau Wah" case. "all those "dog reporter" keep exposing ppl privacy. they have long forgot. no all of the public have long forgot that all of us are human. king, beggar, worker of any career are human which will go through the same cycle birth, life and death. the only solution is i think we must follow the title of a hokkien drama on NTV7 "jiang xin bi xin" before we do something, we measure it with our conscience "liang xin". if we dun want other ppl do "it" to us, then don't do "it" to ohter ppl!

    Wan chean, sorry for making you bored. u r also a public figure. in "your entertainment field, very realistic one. today you can be popular, 2ml you can be as low as possible, just like tide.. so take it easy.. hope that u can practise what you always say" ping chang xin" then evrything will be fine. nothing is permanent... if you found your Mr. Right. just go for it. I love you is because of ur trueness and sincere..
    all the best.

    i don wish u da hong da zhi (big red big purple). most important is i wish you are happy with what u r doing now. if you feel to stressful. take a break and maybeu can further your studies. Rmbr, u r not alone. once a door closed in your life, there are a few will open for you. the only thing u need is to have the courage to enter the new doors.

    love you
  23. Unknown September 2, 2009 at 3:33 AM
    It's right that artist is just an ordianry job, maybe a little different from others, but they definitely have their own rights.
  24. Erine Ning September 2, 2009 at 3:42 AM
    颜帅颜帅 你好帅
    颜帅颜帅 我爱你
    希望你能感受到我的爱哦 ~
    哇哈哈
    跟随你那么久了
    你却没回应过我
    有点失望 ==


    最近天气不好
    要好好照顾身体哦 ~
  25. denise2030 September 2, 2009 at 7:50 AM
    莞倩,你在说着哪一位艺人呀?
  26. shiwen September 2, 2009 at 7:57 AM
    既然是真心的为什么还要隐瞒这么久,结婚就结婚啦,还要躲躲藏藏的,又没人能够阻止他,要等到人家爸爸死了,才公开!
    又用什么雨伞挡来挡去,大大方方做一个天王女婿很难吗???搞得好象见不得光那样。。。
  27. Anonymous September 2, 2009 at 9:10 AM
    if every fans of him could think like how everyone was thinking here.. then it would be perfectly fine..

    however..sometimes..it was de media that burns the flame..coz all these things has it's news value..

    and i think u muz be clearly noe about hw de commercial line works...

    its great to see tat ur post here could make ppl realize tat we shudnt be too indulged in other ppl's personal life!! =D!!

    Emmanuel, sis

    From: JY
  28. Qoo September 2, 2009 at 11:40 AM
    无意间进来这里
    呵呵。
    你说的很有道理
    我也是觉得,大家的反应也太偏激了点。
    一点都不了解什么叫私人空间。
    难不成要艺人像张白纸一样呈现在所有人面前吗?
    现在的粉丝,真的是....太没话说了。
  29. yuyu September 2, 2009 at 11:53 AM
    在讲着刘德华先生吗?哈哈,艺人是人,但是不是普通人。王子也是人,但是因为家族传统的关系,就不能有太多的自由,艺人做什么可能也要顾虑到公司,contract 的问题,不像凡人样为所欲为,只因为你选择了做artist, 歌迷就是那么盲目。所以,大家看开点咯,觉得自己想做什么,都没有任何理由或人能够阻止到你,问题是你想不想....
  30. miss wen ♥ September 2, 2009 at 10:17 PM
    颜帅 ~
    同意你的说法 (x
  31. C.Erica September 3, 2009 at 12:11 AM
    同意你说的。。
    艺人也是要有自己的空间
    作为粉丝的应该祝福他们而不是用生命来威胁
    支持你说的话。。
  32. HAIDY September 3, 2009 at 12:53 AM
    赞成赞成!!若果你也中了怎么办??
  33. AlexisChean颜莞倩 September 3, 2009 at 5:17 AM
    为什么他需要这样躲躲藏藏,做个王女婿难不难我想已经有答案了。
    没有人喜欢偷偷摸摸的生活...
    婚姻并无法衡量2人的爱有多真多深,2个人真心相爱只要在一起就已足够了。
    结不结婚只是个礼仪。
  34. yuyu September 3, 2009 at 5:49 AM
    大家是不是真的看Hk剧太多呢?怎么说到这对情人好像真的很惨样,其实不结婚,低调都是另外一种生活方式,可能他们觉得没什么呢,还不是每天拍拖,在一起。反正职业病,每天都要做戏。那句话真,哪句假,我们还傻傻不知道。娱乐新闻就是“娱乐”,正经八百的新闻,谁有兴趣看。又是busines,if no Mr.Lao, where got entertainment news, if no entertainment news, where got audience.全部都是息息相关。我们做人要懂得看开点。。
  35. Anonymous September 3, 2009 at 7:05 AM
    ya. what you said is right. 如果说他说谎,不如想想为何他要说谎。如同你说的,没有人喜欢偷偷摸摸。如果,歌迷能够接受,他没必要说谎。我觉得当他在说谎的时候他也不好受吧。既然承认了,就祝福他们吧,毕竟在一起二十四年并不是一件容易的事。
  36. evialow September 4, 2009 at 1:41 AM
    yup i think wan chean say are rite...
    when da gurl love the boy n the boy aso love the gurl y they cannot be 2gether..

    wan chean:appreciate the things when u have it,don't regret when u lost it.
  37. WFjoey September 4, 2009 at 1:49 AM
    赞同!
  38. BaBai_YiN September 4, 2009 at 2:01 AM
    其实我觉得公不公开都无所谓,因为hor..这是他的私事没错。。可是在一些避免不了的重要场合下。。。大方的承认应该情况会好一点呱。。反正都逃避不了。。

    *题外话*
    阿帅啊。。你下次的活动会在哪里啊。。?
  39. siew11th September 4, 2009 at 2:40 AM
    haha, that's remind me of the golden melody, "tou tou mo mo" in the Astro CGM 2009. hai.... "yan zhoi kong wu, san butt yaw gei" (human in river and lakes, body is not free)

    Laughing gor , " Chut tak lei hang, zhau yu zhor yiu wan" (come out to walk, must prepare to payback)

    finally.... no matter what happen around us, we must stay "ping chang xin" just like one of wah zhai 's song: "yu gor yau yat tin" (if got one day)

    i love this song.. may be you can try to sing this song next time .really meaningful especially this part :

    "yan sin tin but hei, kan tan yat kor dou lei, zhum mo but hon tou, yam kwan dor mei lai fu yu, zhoi zui hau ping tao, mui zhung yan gor zhi yau tin sau"

    "people who do good deed heaven will know, an easy concept, why can't see through (faham)?, if u have many beauty and wealth, till last evrything will not last, every action has an reaction...

    ilove the last, it's newton 3rd law..
    haha. love you forever... hope that u love thissong too and can hear u sing.
  40. yinhui September 4, 2009 at 5:59 AM
    对咯...对咯...
    我同意颜帅你的看法...
    我们应该要给艺人私人空间...
    一些人说既然是真心相爱为何要神神秘秘...
    但是你们在说这话之前是否有想到他的感受...
    你看他现在说出来了,
    有歌迷说要自杀,
    你说他该讲还是不讲呢??
  41. shiwen September 4, 2009 at 8:25 AM
    婚姻的确无法衡量两个人的爱情,“艺人也是人”他当然有权力和喜欢的人在一起,更应该得到大家的祝福。

    虽说女方愿意等他,但他真的就让她等吗,让她当隐形人吗,这是自私。被爆结婚又坚持否认,不诚实。不光明正大出席岳父的丧礼,不敬。
  42. Sumie ♥ き September 4, 2009 at 11:46 AM
    i do agree wif you wan chean ... !!!
    support u always !!!
  43. AlexisChean颜莞倩 September 5, 2009 at 6:50 AM
    人家女方/当事人都没有出声,你吵个屁啊?

    等什么?等他告知全天下她是他的女人?
    在彼此心中承认/确认彼此的地位不就可了吗?要报告全世界才算是承认她的地位吗?

    看看你楼上那位说什么吧...
  44. Anonymous September 5, 2009 at 8:20 AM
    莞倩你还是别气了....是他们不明白吧...他们的想法是错的...艺人其实也只是一个普通人...私生活外人无权过问吧?!而且那些是他们自己的事...那些粉丝管这样多干嘛?!被他们炸到...现在懂了应该更祝福他们啊...
  45. 婷 September 5, 2009 at 4:46 PM
    如果女方愿意等他,
    而且是24年耶!!!
    就代表他值得她那样做。
    有些事情,付出多少不一定要得到相同的回报,那样就不是真心、更不是真爱。
    他们之间一定有达到相同的共识才会选择这样的方式来处理这件事。

    虽然他说谎了。
    可是你敢说哪个艺人不曾说过慌吗?
    而他的谎言,不是因为自私,只是想保护他的家人不是吗?
    你说他不尊敬那场丧礼?!
    那是谁让他选择这样的方式呢?
    是媒体!!!如果说不敬,他们才是百分百的不敬!!!
    人家好好的葬礼,如果已经心知肚明华仔在那里,难道不可以让葬礼完成才去拍吗?

    我们都没有资格评论别人的爱情,
    这一段24年,现在就算只剩下责骂和无奈,
    但那不是他们的错啊!!!
    他们有权利选择公开或隐藏。
    我们难道就只要看表面来责怪别人吗?

    我相信颜帅比我们更能了解艺人的痛苦和无奈。
    每次都是这样,一个艺人只要做了那么一点所谓的"错事",大家就会把他的好全都忘掉。
    这次华仔也一样……

    挺颜帅说的……也挺刘天王。
    加油!!!!
  46. Anonymous September 5, 2009 at 9:11 PM
    莞倩要冷靜~~~cool down^^

    同意你說的~~
    難道真的要报告全世界,
    才算是承认她的地位吗~

    take care~~~
  47. 仪宝贝 September 5, 2009 at 9:36 PM
    很同意莞倩的说法。。
    艺人也是人嘛。。
    那些狗仔队ho。。
    我真的很想打他们的咯!!
    人家在举行丧礼,他们就在那里挖新闻!
    一定都不尊重人的。。
    为了挖那一期新闻而这样真的很讨人厌的咯!
    我真的衷心祝福他们。。
  48. 京式摇滚 September 5, 2009 at 11:03 PM
    艺人也是人,他们根本就和普通人没什么两样!他们的爱情也和普通人没什么两样啊!虽然我还小但我也懂得爱!爱他不一定是要拥有它,只要看到他幸福,快乐那才是真真的爱!即使,他爱的不是你,他结婚新娘不是你,也不应该因此而妒忌想想办法去夺回他那样是错的,还要衷心的祝福他们幸福!那才是爱!其实我能体会到这一点,别看我年纪小就以为我不知道!我完全赞成阿帅的说法!
  49. denise2030 September 6, 2009 at 2:14 AM
    艺人也是人,艺人也有权利去拥有他的幸福。两个人相爱心里知道就好。更不需要报告给全世界的人知道,因为他跟谁拍拖也跟我们无关。我们只能祝他们幸福快乐,如果他告知全世界的人都知道的话,爱他的歌迷就会想不开,那又何必呢?况且报纸里写什么我们也不应该去信那么多,我们不是当事人又怎知道当事人的苦和压力呢?而且又怎知道是真还是假呢?
  50. yie... September 6, 2009 at 4:39 AM
    畢竟那是人家的私生活
    雖然喜歡他 但不能因為'喜歡'而不讓他有隱私


    真誠祝福 ^!
  51. shiwen September 6, 2009 at 5:13 AM
    不用看楼上啦,整栋楼都是同意你的看法!!

    这纯粹是个人意见,不必那么激怒!!

    当事人都还没有开腔,你怒个屁啊??
  52. WFjoey September 6, 2009 at 5:15 AM
    对啊!两个人真正在心目中的地位、身份都不需要公布于天下啊!

    我相信他这样做是有原因、苦衷的…
  53. 我有我の风格 ♥ ______ xiiao ya` September 6, 2009 at 6:50 AM
    =]
    支持你 {♥}
  54. yuyu September 6, 2009 at 10:08 AM
    看来,大家对这论题,还蛮意见多多。所谓说多错多,言多就必失。我们还是送上沉默的祝福比较好,不然你一句我一句又吵吵哔哔了。keke....
  55. Anonymous September 6, 2009 at 7:58 PM
    shiwen:你吵屁啊??走开啦...
  56. 可盈 September 7, 2009 at 2:32 AM
    对~我赞成莞倩说的~一人也是人哦~大家不应该干涉艺人的私生活~别打扰艺人~他们很忙的~莞倩~加油吧~
  57. Anonymous September 11, 2009 at 6:07 AM
    shiwen,你是谁哦!滚开啦!关你屁事啊!
  58. christine_yan September 12, 2009 at 11:52 PM
    莞倩, 请赶快发片吧!
  59. Mr_GA~~~ September 16, 2009 at 4:36 AM
    Hahahaha..... Long time didnt read ur blog.....

    Hey... Remember what u say today... "
    喜欢一个人,不是霸占。"

    bsides... if u want to b a singer, make sure u prepared to face theese things lo....

    GA.
  60. 小鬼_JsoN September 16, 2009 at 7:09 AM
    HalU....星期日那天我去shoPpiNg看到你哦!呵呵^^
    头头我看到时,我就奇怪怎么酱熟得?看清楚点真的是你!!哈哈!!
  61. Anonymous September 17, 2009 at 9:35 AM
    为什么要有争执呢?
    即使要表达,
    要坚持自己是对的,
    也得有度量,不攻击别人。
    大家都还是年轻人,
    或许刘先生和他太太理解和领悟的,
    都超越了我们所感受到的。
    还有,
    没人希望有人为自家的事而起争执。

    没有对错,只是立场不同。

    Jc
  62. Anonymous September 19, 2009 at 7:33 AM
    ah shuai tis few weeks so bz o?haiz...
  63. ♥ ruмiko Hayashi♥ September 25, 2009 at 9:49 PM
    yupp... i feel annoys whn a artist's privacy life being disturbing~ they got own life wat~ y must sabotouch it?
  64. shiwen September 26, 2009 at 12:24 AM
    seh,真的block掉了阿。。。算了啦,这件事也告了一段落。。。。

    莞倩,你这几个星期都酱忙吗?都没更新这里。。。。。
  65. siew11th September 27, 2009 at 1:08 AM
    hi there wan chean, vr bz recently ah/ seldom see u update ur blog one geh. anyway, wish u all the best in evrything you do. may you be well and happy. tk k. love you.
  66. Anonymous September 27, 2009 at 8:27 AM
    记得忙里偷闲啊。。。。去旅行吧。。。。芭厘岛是个很不错的地方。。。我刚去回来。。。。massage 一流,也有很多小食。。。



    from:-HuI-

Something to say?